keskiviikko 9. marraskuuta 2016

Talopaketti ja siivous

keskiviikko 9. marraskuuta 2016


Kaksi viikkoa sitten tontilla ei ollut juuri mitään. Nyt siinä on talo, jossa on ovet ja ikkunat! Terassin kehikkokin on jo valmiina.
Seinissä on ekovillaa ja höyrynsulkuna Intello. Lattia on toistaiseksi sorapeti. Seuraavaksi odotetaan putkimiestä. Lattiavalu tulee kahden viikon päästä. Sisältä näyttää tältä.


Sievitalon asennusporukka on mieletön. Sopimuksessa lukee, että siivous on minun vastuullani. Olen käynyt välillä tontilla ja ajatellut, että jospa pääsisin ihan siivoushommiin. Ei ole tarvinnut. Asennusporukka on siivonnut omat jälkensä. Minä olen lähinnä nyppinyt sorapedin päältä pois lehtiä ja tehnyt tällä viikolla lumityöt. 
Kotona valmistaudun muuttoon ja mietin tavaroiden säilytystä. Olen mitannut paljon vaatteet ja esineet vievät tilaa ja miettinyt erilaisia ratkaisuja säilytykseen. Olen siirtynyt ajatuksissa kaapeista liukuoviin ja parhaillaan etsinkin ratkaisua liukuoville. Samalla olen karsinut turhaa tavaraa pois. 
Esimerkiksi tämän viikon aikana olen polttanut puuron kaksi kertaa kiinni kattilan pohjaan. KonMarin hengessä heitin puurokattilan pois. Ei tuottanut se kattila minulle iloa. 

Eikä tarvitse sille kattilalle miettiä enää säilytystäkään. 

Follow

2 kommenttia :

  1. Aika jämerää, että kahdessa viikossa on noinkin paljon rakennus edistynyt! Voin kuvitella että on aikamoinen homma hoitaa rakennussiivous itse. Sisareni rakentaa myös tällä hetkellä, ja he ovat suunnitelleet ammattilaisen palkkaamista siihen. Ovat varmasti jo väsyneitä tämän raksaprojektin jälkeen, että siitäkin syystä tahtoisivat jättää sen osuuden jollekin muulle. Hyvä että asennusporukka teillä kuitenkin oli siivonnut jälkensä.
    https://ltqrakennus.fi/palvelut/puhtauden-ja-polynhallinta/

    VastaaPoista
  2. Nopeasti mennyt urakka eteenpäin. Meillä on muutto hieman pienemmässä mittakaavassa, kaksioista toiseen kaksioon. Muuttosiivous on edessä. Tähän ne tehdään varmasti hieman eri mittakaavalla, vai minkälainen on koko siivousoperaatio tässä? Ja kuka sen tekee? Aivan sitten viimeisenä vaiheena. Kovasti onnea!
    https://www.ht-kodinpalvelut.fi/siivouspalvelut

    VastaaPoista